Paličkou praštěná kuchařka – ukázka

Snídaně

Zlatá oveska na sto způsobů je jením z top potravinových startérů dne rozumného člověka. Zahřeje, v létě může i ochladit. Vyčarujetez ní i lívance, z vloček další snídaňová kouzla jako crumble, granolu, slanou ovesku s mozarellou, mugcake z mirovlnky, přísahám, že se ujíte a nikdy nepřejíte 🙂
Oveska chutná a zasytí zárověň, protože vločky mají nízký glykemický index, pocit sytosti vydrží celé dopoledne. Navíc ovesné vločky obsahují mnoho minerálů, vitamínů, kyselinu pantotenovou, kyselinu listovou a cenné omega-3 mastné kyseliny. Oveska navždy!

Jak na ni.
Ovesné vločky, voda, sojové mléko, špetka soli a skořice. Skořice stabilizuje hladinu krevního cukru, proto s ní počítejte i do dalších pokrmů. Vaši porci vloček si namočíte do vody, množství tak akorát na zakryjetí, přidáte čž /čajová lžička/ skořice, 2 tobolky kardamonu / kdo chce může i čž hořkého kakaa/. Směs můžete nechat odležet přes noc v lednici nebo založit na ovesku ráno než si vyčistíte zuby, obojí je správně. Ráno vločkovou směs přelijte rostlinným mlékem a na mírném ohni se kaše provaří než se osprchujete.

Ukázky metabolicky přívětivých snídaní:


 

Oběd

Metabolicky splněné papriky na dvě porce pro vás potřebujete:
2 vaše porce telecího mletého masa
2 velké lusky bílých paprik
kořenová zelenina – mrkev, celer, petržel + kousek cibule a 2 stroužky česneku /pokud vám česnek dráždí slinivku či žlučník, vyndejte zelený střed/ a pl hladkolisté petržele
100 ml pasírovaných rajčat bez cukru, případně doma připravená, spařená umixovaná rajčata
skořice, pepř, sůl, nové koření, hřebíček, bobkový list, oliváč, zeleninový vývar, ale stačí i voda na podlití
Příprava: Maso smíchejte se solí, pepřem a petrželí, odjádřené papriky naplňte směsí. Kořenovku nahrubo nastrouhejte. Na 2 pl oliváče osmahěte cibuli /v lekci 0,1, 2 bez oleje nasucho/, přidejte česnek a kořenovku. Navrch vložte papriky a opékejte ze všech stran. Pokud zbylo maso, vytvořte z něj mokrýma rukama kuličky, které dáte vařit do omáčky chvilku koncem. Podlijte trochou vody, přidejte pasírovaná rajčata, zbylé koření a provařte 10 min při mírné teplotě a10 min před koncem nezapomeňte vhodit do sosu masové kulky.

Ukázky metabolicky přívětivých obědů:


 

Večeře

Salát z olomouckých syrečků
Určitě dvě vaše porce syrečků, po tomhle jednoduchém salátku se utlučete, pak ještě kapie, jarní cibulka, kudrnka, kmín, oliváč.
Syrečky, nejlépe kulaté, nakrájejte po sloupečcích na čtvrtinky a rozdělte na jednotlivé kousky. V misce pak promíchejte s kmínem, nadrobno nasekanou cibulkou, kapií a kudrnkou, prolijte 2 pl oliváče a našoupejte do zavařovačky. Strčte do lednice a do druhého dne 2x 3x obráťte dnem vzhůru a naopak. Tenhle salát je výtečný max 2 dny, pak se syrečky rozloží v oleji a vznikne z nich kejdička.

Ukázky metabolicky přívětivých večeří:


 

Paličkou praštěná kuchařka metabolizuje II

Již brzy ke koupi ZDE